سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر فروشگاه
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 64
کل بازدید : 376867
خبر مایه


 (( وقتی دعوا تمام می شود، سکوتی مطلق همهُ فضای خانه را پر می کند. هیچ کلامی بین زن و شوهر ردوبدل نمی شود و بیشتر از طریق حرکات بدن و ایما و اشاره با هم حرف می زنند، در کابینت ها و کشوهای آشپزخانه دائماّ با شدت زیاد باز و بسته می شود چون خانم خانه می خواهد به شوهرش بفهماند که چقدر عصبانی است، شوهران معمولاّ صدای تلویزیون را تا جای ممکن بلند می کنند.


اگر بچه ها چیزی بخواهند یا حرفی بزنند با جواب های سر بالا یا چهره پرخاشگر پدر و مادر مواجه می شوند زیرا آن دو می خواهند با این روش طرف مقابل را عصبی کرده و انتقام بگیرند و صبح فردا هر کس صبحانه اش را جداگانه خورده و به دنبال کار خود می رود....))


دعوا و جروبحث در همهُ زندگی های مشترک اتفاق می افتد. خیلی غیر منطقی است که از همسران بخواهیم هرگز با هم دعوا نکنند آن وقت ممکن است مشکلی در روابط زناشویی وجود داشته باشد. به هر حال هیچ کدام از ما از داشتن یک زندگی راکد و یکنواخت راضی نمی شویم. قدیمی ها راست می گفتند که دعوا نمک زندگی است! پس مهم نیست که شما گاهی برای ابراز عقایدتان با هم جروبحث کنید اما مهم یاگرفتن نحوه برقراری ارتباط بعد از یک دعوای حسابی است که به تداوم ورابط زناشویی مربوط می شود. یادتان باشد که بخشش، کلید حیات زندگی مشترک است. هیچ کس کامل نیست و نمی توان همسری پیدا کرد که عیب و تقصی نداشته باشد ولی ما می توانیم برای همسرمان که کاملترین فرد برای ما محسوب می شود، بهترین دوست و یاور باشیم.


معمولاّ در دعوا، زن و شوهر بدون تفکر حرف هایی به هم می زنند که قلب طرف مقابل جریحه دار می شود، اعتماد به نفس او متزلزل شده و آینده زندگی مشترک تحت الشعاع قرار می گیرد. اما راه هایی برای رهایی از بحث و جدل های همیشگی و قهر های طولانی وجود دارد:


بعد از جر و بحث باید به تدریج با شرایط کنار بیایید. صبر کنید تا در مورد همسر و ارتباط تان با او احساس مثبت پیدا کنید زیرا وقتی هنوز احساسات منفی وجود دارد امکان برقراری ارتباط مناسب وجود ندارد. به خود و همسرتان فرصت دهید و بگذارید زمان بگذرد تا به تدریج و به آرامی راه حل مشکل را پیدا کنید. بعد از گذشت زمان، احساسات منفی از بین می رود و می توانید سر صحبت را با همسرتان باز کنید اما این مکالمه باید دوستانه باشد. قرار نیست دوباره آتش زیر خاکستر را شعله ور کنید. یک لبخند روی لب داشته باشید یا کاری کنید که همسرتان به خنده وادار شود.


خانم ها به صحبت کردن احتیاج ندارند. یادتان باشد وقتی مشکلی پیش می آید و جروبحث می شود، زنها تا در مورد آن موضوع صحبت نکنند، دست بر نمی دارند. بهترین کاری که آقایان می توانند انجام دهند این است که صحبت های خانم را تا اتنها گوش بدهند.


بعد از دعوا مردها را باید بخشید چون آنها به بخشیده شدن نیاز دارند. اگر خانمی از اشتباه همسرش چشم پوشی کند، نه تنها عشق را به زندگی مشترک بر میگرداند بلکه این فرصت برایش مهیا می شود تا دیگران به راحتی از سر تقصیرات او بگذرند.


هر دو طرف باید مسوُولیت های شخصی خود را بر عهده بگیرند. همسران نباید بعد از دعوا همدیگر را سرزنش کنند و بعد انتظار داشته باشند همه چیز عین گذشته شده و به خوبی پیش برود. زن و شوهر هر دو باید تقصیر های خود را بپذیرند و جهت برقراری و بهبود ارتباط خود را مسوُول بدانند.


بسیاری از اوقات ما به این نتیجه می رسیم که رفتار همسرمان به تغییرات اساسی نیاز دارد اما مشکل اینجاست که چطور بعد از یک جروبحث و دعوایی حسابی دوباره به زندگی عادی برگردیم. دعوا و مشاجره های شدید، مخحرب ترین عاملی است که باعث مسموم شدن زندگی زوجین می شود. فرقی نمی کنند که در ابتدای راه باشند یا میانه و یا سالهای زیادی از زندگی مشترکشان گذشته باشد. اگر شده هر روز با هم صحبت کنید و ساعت ها به بحث و گفت وگو بنشینید، هیچ اشکالی ندارد اما هر بحث و جدالی را پایان زندگی مشترک خود به حساب نیاوریدو زود همه چیز را به هم نریزید. عشق و دوست داشتن بین شما و همسرتان آنقدر با ارزش است که بهتر است آن را با هیچ چیز عوض نکنید.













پشتیبانی فنی فروشگاه آب حیات