سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر فروشگاه
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 26
کل بازدید : 377008
خبر مایه


 1-اسلام اصرار دارد بر این که این پدیده در اوان خود ، هر چه زودتر، از آغاز احساس نیاز انجام گیرد . این هم از اختصاصات اسلام است ؛ هر چه زودتر بهتر . زود که می گوییم ؛ یعنی از همان وقتی که دختر و پسر احساس نیاز می کنند به داشتن همسر ؛ هر چه این کار زودتر انجام بگیرد ، بهتر است . علت چیست ؟  علت این است که اولاً : برکات و خیراتی که در امر ازدواج وجود دارد در وقت خود و زودتر از این که زمان بگذرد و عمر تلف بشود ، برای انسان حاصل خواهد شد . ثانیاً : جلوی طغیان های جنسی را می گیرد . لذا می فرماید : "من تزوج احرز نصف دینه " طبق این روایت معلوم می شود که نصف تهدیدی که انسان درباره ی دین خود می بیند از طرف طغیان های جنسی است که خیلی رقم بالایی است
2-روش اسلام بهتر است

هم در مسیحیت و هم در یهودیت و هم در ادیان دیگر ، این انضباط [ازدواج] به شکلی دیگر البته هست . اسلام آن ها را هم معتبر دانسته است . آن ها زن و شوهر دانسته است و فرزندان آن ها حلال زاده دانسته است .

نحوه و نوع ازدواج در اسلام ، بهتر از ازدواج بقیه ی ادیان و بقیه ی ملل است . هم مقدماتش ، هم اصلش و هم ادامه و استمرارش طبق مصلحت انسان گذاشته شده است . البته ازدواج های بقیه ی ادیان هم از نظر ما معتبر و محترم است ؛ یعنی ، همان عقدی که یک مسیحی در کلیسا ، یا یک یهودی در کنیسه انجام می دهد ، یا در هر قوم و ملتی ، هر طوری انجام می شود از نظر ما معتبر است و ما آن را برای خودشان باطل نمی دانیم ؛ و لکن این روشی که اسلام معین کرده ، بهتر است . برای مرد حقوقی ، برای زن حقوقی ، برای زندگی آدابی ، برای ازدواج روش و شیوه ای معین کرده است . اصل هم این است که خانواده بماند و خوش بخت باشد .

مفهوم خوش بختی

خوش بختی عبارت است از آرامش ، احساس سعادت و احساس امنیت . جشن و اسراف و زیاده روی ، کسی را خوش بخت نمی کند . مهریه و جهیزیه هم کسی را خوش بخت نمی کند . پای بندی به روش شرع است که انسان را خوش بخت و سعادتمند می کند .














پشتیبانی فنی فروشگاه آب حیات