سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر فروشگاه
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 376137
خبر مایه


شلغم موثر در پیشگیری از سرطان



شلغم در پیشگیری از سرطان موثر است

شلغم و برگهایش به علت برخورداری از مقادیر فراوان املا ح کلسیم و منیزیم در پیشگیری از سرطان موثر است . شلغم ویتامین های گروه A ،B، C وD دارد. برای تقویت بینایی و پیشگیری از ابتلا به شب کوری مفید است. این گیاه به علت سرشار بودن از آهن و مس موجب افزایش سلولهای هموگلوبین خون و در نتیجه درمان کم خونی می شود. شلغم همچنین یکی از مواد پاک کننده در بدن است و سیستم دفاعی بدن را در برابر عفونت ها تقویت می کند. این گیاه به علت برخورداری از فسفر موجب تقویت بافتهای عصبی و حافظه می شود.عناصرمعدنی در شلغم در استحکام استخوانها و ساختمان ناخن ، مو و دندان موثر است.این گیاه همچنین در درمان مفاصل و نقرس ، ورم طحال،کاهش فشار خون مفید و برطرف کننده سرفه است. پوست بیرونی شفاف و وزن سنگین از خصوصیات شلغم خوب است .



عصاره شلغم و پیاز درمانگران سرماخوردگی و گلودرد

شلغم نه تنها از نظرداشتن ویتامین و خواص معدنی، ارزنده است، بلکه از حیث سایر ویژگی های غیرغذایی هم سرآمد بوده و در زمره سبزیهای مهم شمرده می شود.

به گزارش ایسنا، شلغم بسیار مقوی و مغذی است و به علت دارا بودن10 درصد مواد قندی و سرشار از املاح مفید مانند کلسیم و منیزیم جزو مواد غذایی بسیار باارزش به حساب می آید . شلغم یکی از پاک کننده ها و سازنده های خون است و چنان که گفته شد، املاح کلسیم و منیزیم موجود در آن موجب جلوگیری از ابتلا به بیماریهای خطرناکی مانند سرطان می شود. همچنین شوره محتوی در آن باعث تصفیه خون و دفاع بدن در برابر بیماریهای عفونی می شود. پتاسیم موجود در شلغم، چربی را خنثی می کند و آرسنیک آن در تشکیل گویچه های سفید و قرمز خون دخالت مستقیم دارد . از طرف دیگر، فسفر موجود در شلغم موجب تقویت یاخته های عصبی می شود.

لازم به ذکر است، برگ شلغم خواه به صورت پخته یا خام در سوپ یا سالاد و یا خوراکیهای دیگر استفاده می شود.

گفتنی است، نه تنها در برگ شلغم مقدار زیادی کلسیم وجود دارد بلکه علاوه برآن، این گیاه حاوی مقادیر زیادی آهن و مس نیز هست که سبب ازدیاد خون و به ویژه هموگلوبین می شود. به هر اندازه رنگ برگ شلغم تیره تر باشد، ید بیشتری در آن وجود دارد . همچنین وجود ویتامین آ، ب و ث در برگ و ریشه آن، به خوبی نشانگر نقش مؤثر و مهم آن در حفظ تعادل عصبی و به خصوص در تعادل تغذیه آن است . دکتر برتوله ثابت کرده است که عصاره شلغم ، حل و دفع سنگهای کلیوی را به علت خاصیت حل کنندگی که بر روی اسید اوریک دارد، تسهیل می کند .

شلغم، اثر مفید و مؤثری در درمان بیماریهای دستگاه تنفسی دارد. برای این منظور از آش و سوپ آن استفاده می شود. همین طور می توان عصاره آن را به دست آورد. برای این کار شلغم را با شکر سرخ و به وزن مساوی در کمی آب ریخته و به ملایمت حرارت می دهند . روش دیگر آن است که وسط شلغم بزرگی را خالی کرده و شکر سرخ را درون آن می ریزند و پر می کنند و می پزند . شکل سوم نیز آن است که شلغم را به حلقه های گرد بریده و پیاز را نیز به همین شکل درمی آورند سپس طبقات شلغم و پیاز را در ظرف گردی بر روی حرارت می گذارند و هنگامی که گرم می شود به تدریج شربت آن جدا می شود . این شربت برای درمان سرماخوردگی و گلودرد بسیار نافع است و از آن می توان به عنوان قرقره نیز استفاده کرد که در موارد گلودرد به کار برده می شود .













پشتیبانی فنی فروشگاه آب حیات